الثلاثاء، 21 يوليو 2009

شهادة لله ... أغنية طارق الشيخ


شهادة لله
لا جرحتنى
ولا خونتنى
ولا يوم قاسيت وانا جنبك
شهادة لله
لا قابلت انا .. حنيتك
ولا شوفت طيبة قلبك
كل لحظه وكل ثانيه جنب منك .. عشتها
بعترفلك انى بعدك عمرى ما قلبى حسها
شهادة لله
انا بالأمانه خسرتك
***
كتير خاصمتك كتير ظلمتك
ومن حنانى ....
كتير حرمتك
ولما غبت عن عينى فجاءة ..
فى لحظه فوقت
وعرفت قيمتك

ااااااااااااااه لو كان بكايا عليك
هيهدى تعذيبى
انا كنت هبكى عليك
طول عمرى يا حبيبى
شهادة لله
انا بالأمانه خسرتك
***
واحشنى صوتك ونفسى اقولك
واحشنى زعلك .... واحشنى كُلك
وكل املى تكون سامعنى يارب صوتى
يكون واصلك
بصرخ بعلو الصوت
من نارى ولهيبي
انا كل ثانيه بموت فى البُعد يا حبيبى
شهادة لله
انا بالأمانه خسرتــــــــــك
***
إهداء الي :
دِنِدن ...
قطي الحبيب اللي مات
.
.

هناك 82 تعليقًا:

7annen يقول...

ازيك الاول واخبارك ايه وحشتينا اوى

7annen يقول...

مش معقول اول تعليق مبروك عليا

7annen يقول...

انا مش من مستمعى طارق الشيخ واول مره اعرف الاغنيه دى من البوست بتاعك

بس الكلمات حلوه

تسلم ايدك

حنين

adel يقول...

ههههههههه

ده ليه كده بس ياميمي

بس انا بحب الاغنية دي بجد

ليكي وحشة ياميمي :):)

بنجاواتى يقول...

انا مش عارف ليه متلخبط

انا ما بسمعش طارق الشيخ وتقريبا مش فاكر شكله بس الكلمات حلوة

بس هو بيقول قطى الحبيب؟؟؟؟

عموما نهارك سعيد

غير معرف يقول...

حلوة الاغنية بس مفيش حد يستاهل ان نقولوة الكلام دة

قصدى على البنى ادمين

romansy يقول...

يا هلا
ميمى احتلال
انا مش جاى احتل
شهاده لله قولت الله يكون فى عونها
احتلال احتلال من كل ناحيه
مش مشكله انا

thunder يقول...

دا تاثير هزيمة الاهلى وبعدين الصورة قط انتى بتشوفى كات ومن دلوقتى ولا اية
اولا طبعا كلمات الاغنية حلوة جدا لكن الغريبة لما تيجى تطبيقيها على ارض الواقع مش هتلاقيها منطبقة فعلا الا على الحيوانات ومعتقدتش يعنى فى بشر فيهم صفات مماثلة لكن بهنئك على البوست
وتعالى هنا فى ناس قالولى على بوست تانى وصور صحبتها فى بلد الفرنجة اية العلاقة بقى بين المقدمة الزحلوقى دى والبوست الجاى
بت يا ميمو انا خايف يكون طلعلك عقل ودخلة على مود بلاك بلاك تبقى كارثة دا انتى الوحيدة اللى رفعة من روحى المعدنية ربنا يستر وع فكرة كان فى مكرونة وشيلتلك نصيب وربنا ياله اهوة مش حرمك من حاجة
اختى العزيزة دمتِ يارب بكل حب و ود وفى رعاية وحفظ الله دائماااااااااا

THE illusionist يقول...

انا جيت ااا

THE illusionist يقول...

اعلق ولا استنى

THE illusionist يقول...

شكلى هعلق واقول حاجه

THE illusionist يقول...

مممممممممممممممممم
اغنيه دى صح

THE illusionist يقول...

بصى انا معرفهاش
ومش عايز اقول حاجه فى حاجه مش عارفها
و
بالنسبه للطياره
فهى بمحركين

THE illusionist يقول...

ايه رايك فى الردود بقى
والله ما شايف قدامى
وانتى اللى قدامى
وبما ان المحركين باظوا
ف
الاغنيه كويسه

THE illusionist يقول...

تلاته فى خمسه بخمستاشر
وانا هنا وانتى هناك
خمسه وسته بنستناك

THE illusionist يقول...

انا صاحب نصيب الاسد فى التعليقات
ينفع ابعت اهداء لميما ورومانيا
عشان خاطرى
قوليلى قابلتى دراكولا ولا لا
عايز اعرف لسه على عادته شغال مص مصاصات
ولا ناوى يغير الصنف
ويديها دم

THE illusionist يقول...

شوكرا على حسن استضافتكم
سلام

احساس طفلة محبة للرومانسية بس واقعية يقول...

طارق الشيخ
معرفوش بس الكلمات حلوة
ياترى اللحن عامل ازاى ؟
هبقى ادور عليها و اسمعها

بس لية كدا
هو القط بتاعك حصلة حاجة ؟

تقبلى مرورى

عاشقة الأحزان يقول...

يالهووووووووووووى يانى

اصوووووووووووووووووووووووت

مات مات

امته

قلبى معاكى ياختى

عاشقة الأحزان يقول...

البقاء لله

طولت العمر ليكى يا اختشى

عاشقة الأحزان يقول...

طيب الجنازه امته والساعه كاااااااااااام


ومن اى مسجد مش تعرفى زميلك بالتدوين

عشان نقوم بالواجب

هق هق هق هق

عاااااااااااااا

عااااااااااااااا

تأثير الفراشة يقول...

وحشتينى جدا جدا جدا يا ميمى و وحشنى بوستاتك و أشعارك الجميلة

بالنسبة للأغنية، الحقيقة أول مرة أعرفها ، بس كلماتها حساسة قوى

يارب تكونى بخير و بصحة، ربنا يبارك فيكى يا جميلة :)

عاشقة الأحزان يقول...

قلبى معاكى يا ميمى


ربنا يعوض عليكى بكلب احسن منه

والحى ابقا من الميت

وعلى رأى المثل
اللى بياكل على ضرسه يتخن كرشه

هع هع هع هع

وسمعنى سلالالالالالالالالالالام بودعك

شمس النهار يقول...

ان لله وان اليه راجعون
وحدووه

ايه ياميمي
ده انا انسجمت مع الكلام اوي

عموما انا حاسه بيكي
لما كوكي السمكه ماتت انا زعلت زعل جامد جدا لدرجة ان البنات اتريقوا عليا وقالولي هنعمل لها جنازه من حديقة الاسماك

وماحاولتش اتعلق بسمك تاني خالص

عاشقة الأحزان يقول...

بقولك ايه

هى صورة القط ده بعد ما مات ولا كان لسه عايش ولا ايه


بصراحه انا شايفه اسد مش قط

هههههههههههه

عاشقة الأحزان يقول...

عاااااااااااااااااا

عاااااااااااااااااااا

عاااااااااااااااااااااا

عاااااااااااااااااا

ياحبيبى يادندن

ربنا اخدك وريحك من عذاب البت ميمى

ابسط ربنا رحمك
والله انت فى نعمه الوقتى

هع هع هع هع هع

عاشقة الأحزان يقول...

تعرف يادندن

الموت ليك ارحم من الشكل اللى انا شفته الوقتى

ياراجل ده انت لو قبلتنى فى شارع ممكن اتصرع

ياماما

بركه انك مت

عاشقة الأحزان يقول...

الحمد لله لحد دلوقتى مش شايفه حد دخل انا اللى احتليت المكان كله

هق هق هق

مبروك عليا التعليقات دى كلها


عااااااااااااااااااااااا

عاااااااااااااااااااا

عاااااااااااااااا

الناس دى جيت امته

ماليش دعوة انا الاول برده

عاشقة الأحزان يقول...

قطى مات خلاص انا حزينه جدا وكانت لحظه صعبه وهو ميت ادامى وعينيه مبرقه مش قادره انسى المنظر انا واخواتى بكينا عليها خساره الدكاتره معرفوش يعملو حاجه راح خلاص وداعا دندن

عااااااااااااااااااا

عاااااااااااااااااااااا

والعزاء قاصر على تشيع الجنازه

عاشقة الأحزان يقول...

البقاء لله ربنا يصبرك و يعوضك عنه بواحد تاني هو فعلا موقف صعب ربنا يصبركوا على فراقه

عاشقة الأحزان يقول...

معلش اصبري واحتسبي
ربنا يعوضك خير


انا بتهيألى لو ابنك اللى كان مات بعد الشر يعنى ما كنتيش عملتى كده

عااااااااااااااااااااااااااااااا

عاشقة الأحزان يقول...

واحد صحبنا عنده قطه عوز يحميها صحبه رد عليه قله بلاش المهم سابه ومشى
تانى يوم عده عليه صحبه لقه بيعيط قله ملك
قله القط مات صحبه قله يا ساتر يا رب وده مات من ايه
ردعليه وقله
بعد ماحميته عصرته

عاشقة الأحزان يقول...

تعرفى بجد

انا بموووت فى الواد طارق الشيخ ده

تحفه

واغنيه روعه

MaNoOoSh يقول...

والله تصدقى فعلا معاني كلمات الاغنية متنفعش غير على الكائنات الأليفة اللى تعرف معني الوفاء


متزعليش يا قمر

عاشقة الأحزان يقول...

بصررررراحه فرررحانه قووى ان القط ده مات

ده كان عايش ازاى وبياكل بنى ادمينولا بياكل ايه

يخربيتك

انا مش هنام الليله دى بسببك

احمدك يارب

MǿиY El-Shreef يقول...

ايه ده انتي قطك مات

الله يرحمه

قطتنا ماتت بردوا :(

قلبتي علي المواجع

شريكة في المطعم يقول...

ازيك يا ميمي
حلوة كلمات الأغنية
بس دي صورة القط بجد ولا ايه!!؟
وربنا يعوضك....

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ يقول...

كلمات الاغنية هااايلة

اول مرة اسمع بطارق الشيخ

هنزلها واسمعهااا

والله يرحم قطتك

وحشتيني ياقمر

د. ياسر عمر عبد الفتاح يقول...

القطة ماتت ..!!
البقاء لله

علي العموم أنا مليش في موضوع الأغاني ده
لكن أنا داخل أعزوي وأسلم وأمشي

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

إن لله وان اليه راجعوان

هندسة وصفية يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
هندسة وصفية يقول...

اه ماخدتش بالي انه القط
البقاء لله

هندسة وصفية يقول...

لا انا مش في مصر
انا نازل مصر يوم 17 - 9 ان شااااااااااااااااااااء الله

حلـم،، يقول...

ازيك ياقمر يا دنيا الحنان يابشرى الفرح..اغنية معبرة وعظم الله اجرك علي القط اللي مات شوفي ياميمي الواحد يا بربي سبع يا بلاش ختى لو اكلوه السبع يكون مبسوط لان سبع مش كلب مزابل بس خلاص هذا اولا..
ثانيا ماش حرام عليك ياميمي تنسى من مدونتك ضم مدونت حلم الي باقي المدونات المنتشره بين ذراعى مدونتك الرائعه وانا شايف مدوانت اصدقائي عندك الا انا طب لية ست الكل ؟؟

حلـم،، يقول...

مجرد مداعبة صدقاويه ولايهمك عطرني ردك واسعدني طبعا التةاصل موصول ابدا مع عالم الطيبه والروعه دمتي للاعلى شموخ وعزة وجمال...حلم..

فراشة يقول...

معلش يا ميمى

ستيته حسب الله الحمش يقول...

الله ايه حكاية قططكم كلكم؟
هي القطط فيصت الصيف ده كتير ليه؟
ع العموم وهو في الجنة ها يكون سعيد قوي بالكلمات الشاعرية بتاعة المواطن طارق الشيخ

مين طارق الشيخ؟


علشان متكتئبيش انزلي هاتي واحد شيرازي ابيض وعينيه روز وهو ها يجيب لك قبيلة قطط وانا ها اخد منهم واحدة

تحياتي يا قمر

Hadota ... حدوتة يقول...

واضح من كلماتها انها اغنية مميزة اوى

وكمان طارق الشيخ انا بصراحة بحب اختياراته

:)

تحياتى

وردة يقول...

ياه ياميمي
معلش يا حبيبتي
ربنا يصبرك
انا لو منك
ابعد عن القطط
هاتيلك دبدوب حلو كده او حتي pooh
اضمن من القطط اللي بتموت
سلام

بــــ الخطاب ــن يقول...

بجد كلمات الاغنية قوية جدا
واللحن كمان كويس

عظم الله أجرك فى قطك

ريمان ونوسه فى هاكونا مطاطا يقول...

ميمى


انتى لسه هنا


لا لا تعالى بسرعه عندنا


تيمون وبوبما عايزينك

هاكونا مطاطا

مش هتقدر تغمض عنيك

هاكونا مطاطا تهييس للصبح

هاكونا مطاطا ... لااااا للملل


هاكونا مطاطا... قول لاء للهم

هاكونا مطاطا.... اوعى تزعل ابدااا

هاكونا مطاطا... ارمى الماضى ورا ضهرك


انسى الماضى اللى يغيظ


يلاااااااااا تعالى مستنى ايه

7annen يقول...

جايه امنع عنك اللخبطه بصى يا ستى

انا مدونتى الخاصه همس الاحساس

وانا سعيده انك نورتيها

وقهوه عربى دى انا عضوة فيها

لكن بتعتى الخاصه همس الاحساس

وانتى تنورى اى بلوج ياقمر

حنين

عاشقه الرومانسيه يقول...

ياسلاااااام ع الوفاء
مش عارفه ايه موضوع حب القطط اللى انتشر فى المدونات ده
كل مدونه الاقيها بتنعى قطتها
هو ده طبيعى وانا اللى مش عارفه ولا ايه؟

THE illusionist يقول...

عاااااااااااااا
لا مش عليا الكلام ده

THE illusionist يقول...

عاااااااااااااا
لا مش عليا الكلام ده

THE illusionist يقول...

انا ميتعملش معايا كده
انا وراايا ناس تاكل الكايزر

THE illusionist يقول...

بوست ايه اللى بتسالى عليه
دى اغنيه
وانا معرفهاش
يبقى عجبنى ولا لا
مقدرش احكم
وعلى العموم
الاحتلال هسترد قريب

مامة مازن يقول...

معلش يا ميمى انا عارفة ان اللى بيربى حيوان اليف فى بيته بيتعلق بيه بس معلش بقى
حمدالله على سلامتك وشكلى كده فاتنى بوست واللا حاجة هروح اقراه بقى سلام ميمايه

ديالا يقول...

ميمي

معلش بقي هنعمل ايه بس هيا الدنيا كده

وبعدين الكلام الجامد ده كله في قط بجد يابخته

تقبلي مروري

أم مالك يقول...

انا داخلة اسلم واطمن عليكى
ومليش فى موضوع الاغانى
وحزنت لموت القط
ربنا يصبرك تحياتى

مدحت محمد يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

kimo يقول...

انا داخل اطمن عليكي

واسأعلي اخبارك
ودايما موفقه في مواضيعك

بدراوى يقول...

الله يرحمه و يحسن اليه
بس اختيار الأغنية صعب اووووووووى
انا لسة سامعها فى ميكروباص انهارده
بشعة اووووى الأغنية

لاسع افندى يقول...

مش عارف اقولك ايه
ربنا يصبرك ويعوض عليكى بقط احسن منه او حتى كلب كنيش

تحياتى...ميمو

THE illusionist يقول...

الموضوع عجبنى صحيح لحسان تموتينى
و
بس

Mo7ammed يقول...

معلش هى الحياة كده ياميمى
احباب بتتولد واحباب بتموت

ربنا يعوضك بداله ان شاء الله

شباك موارب يقول...

انا حاسه بيكي
لاني كان عندي عصفوره نونو وماتت برضو
ماتت على ايدي
دي اكتر حاجه اثرت معايا
اصعب حاجه نتعود على حاجه وتروح في ثانيه
والاغرب اننا بنبرمج حياتنا كدا عليها
وبتاخد مساحه في حياتنا
......................

طارق الشيخ هو اللي بقول محكمه ولا انا متهيالي,,,,,

معليشي
الله جاب الله خد الله عليه العوض


سلام ياجميل

منار فايد

جارة القمر يقول...

جااااااااااااااااااااري التحميل ياقمر


يسلمووووووووووو ميمي


كلماتها تحفة



وحشتييييييييني

ابو على يقول...

هههههه
هو فيه حد يسمع لطارق الشيخ يا راجل

ماتنزلى طيب اغنيه صفر يا واابوور

هههههههههههه
المهم يلا هاكدب عليكى واقولك اختيار جيد

جود لاك

أحمد عاطف يقول...

البقاء لله يا ميمي

انا اندمجت مع الاغنية وقولت يا بخته اللي ميمي بتغني له

في الاخر طلع القط الشهيد

قلت لا مش يا بخته اوي

ربنا يعوضك باحسن منه يارب

ويرزقك ب 3 قطط مرة واحده

فشكووول يقول...

السلام عليكم ميمايه
تحياتى
ماشى يا ميمايه ... تهدى الاغنيه لقطتك تهديها لحبيبك زى ما تهديها لكن عندك احساس العطف والحنو واحساس الحب
تحياتى ميمايه الحلوايه

Nostor Azzuro يقول...

الله يرحمه

البقاء لله

ربنا يصبرك

الخبز قبل الحب أحياناً يقول...

مؤثر ان تفقد شئ كنت تراه كل يوم
والفته والفك
ولكن ربنا يعوضك قط احسن منه
اول زيارة
اتمنى لكى الخير
اتمنى زيارتك

سبهللة يقول...

عارفة قد ايه ان متأثرة اوى بقطك اللى مات
لما صديقة ليا فقدت قطهتا السيامى اللى شبه قطك بالظبط
الصراحة انا زعلت مع انى ما عرشتش القط دة كتير

انا عارفه انه احساس صعب
بس نصيحة منى ما تجبيش قطط تانى
عشان متتألميش تانى

soly88 يقول...

ازيك
عامله ايه

جارة القمر يقول...

وحشتينا

فرفشة الوان يقول...

اغنية جميلة علشان انتي كتبته علي مدونتك

فشكووول يقول...

ميمايه الحلوايه

انت دايما منوره زى البت الحلوه سهر عافيه انتوا الاتنين منورين

بزمتك يا ميمايه الجامعه بتعلم حاجه هما يادوب قيد محاسبه ونظريه واحده اقتصاد وشوية محاسبة تكاليف ما لهمش لازمه والدكاتره يهروا العيال عشان يبيعوا لهم الكتب

بس خلاص يا ميمايه
تحياتى

اقصوصه يقول...

الكلمات جميله

هذا حال الدنيا!

حياتى نغم يقول...

السلام عليكم / البقاء لله .
المهم ربنا يجعل رعايتك ليه فى ميزان حسناتك .
ودى مش النهايه فى يوم حيعود ويشهد رعايتك ليه وبعد كده يصبح تراب .
وربنا يكتبلك الجنه واطلبى فيها القطط اللى تتمنيها .
وعن الأغنيه مش بحب النوعيه دى :)

الحــ ــزين يقول...

الحــ ــزين

السلام عليكم
بحب أوى ان يكون حد فاكر حد بيحبه حتى لو الحد ده دندن

فاكرانى ياإحتلال

تحياتى ربنا يوفقك
الحــ ــزين

thunder يقول...

ويررك يابنتىىىىىىىىى واخبارك اية واية مضوع البوست دا طووووووووول اووووووووووووووووووى اوووووووووووووووووووووى
تكونيش مقبوض عليكى ولا حاااااجة
قولى لى وانا اوصى عليكى تاخدى سنتين حكم زيادة نياهاااااااااااا
اظاهر وبان يا مشكاااااااح الفجر اوشك والديك صااااااااااح
لا بجد اظاهرى وطمنينى وربنا يكون فى عونك يارب لانى عارف انه اكيد الشغل
اختى العزيزة دمتِ يارب بكل حب و ود وفى رعاية وحفظ الله دائما